zaterdag 24 maart 2012

Dag 13 Rocroi - Signy-l'Abbaye 32 km

 

Tegen 9 uur verlaat ik het hotel. Ik zet de pas er in want ik heb vandaag meer dan 30 kilometer te gaan.
Ik laat het vestingstadje achter mij en wandel door een rommelig buitengebied, gevolgd door eentonige productiebossen.

 

Hier en daar geven velden bosnarcissen kleur aan het sombere woud.


Tegen de middag verandert de omgeving in een lieflijk glooiend coulissenlandschap.

 
De zon brandt. Het is minstens 22 graden, maar een lichte lentebries geeft verkoeling.



Voorbij Rilly vraag ik een vriendelijk echtpaar om water, maar ik hoop op koffie. Mijn gebed wordt verhoord.


Madame vult mijn bidon met water en doet er klontjes ijs bij. Ik kan er weer tegen.
Onderweg kom ik een paar keer Cis en Egbert tegen. Cis loopt op teva's. Zij heeft last van haar voeten en wil morgen een rustdag nemen. Egbert blijft morgen bij vrienden.


Aan het eind van de middag zit ik juist aan een groot glas vruchtensap bij een Belgisch echtpaar dat een boerderij nabij Signy bewoont als Andries zich meldt. Hij haalt mijn rugzak op. Dat scheelt! De laatste 7 kilometers loop ik als een speer heuvelafwaarts naar Signy. En zo zitten wij daar na een warme douche in het voortreffelijke restaurant van Auberge l'Abbaye bij het knapperend haardvuur!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten