maandag 11 juni 2012

Dag 91 Mansilla de las Mulas - León 20 km

 

Het is geen pretje om de Camino te lopen naar León. Over de lengte van vrijwel het gehele traject vanaf Mansilla de las Mulas loopt de Camino pal langs drukke autowegen, en raast het verkeer langs je heen. Soms levert dat zelfs levensgevaarlijke situaties op, zoals bij het oversteken van de Río Torio, waar de doorlopende streep op het wegdek pal langs de vangrail loopt. Als hier een auto moet uitwijken zul je nooit in Santiago aankomen.
Mijn tocht is tot dusver zo vlot verlopen dat ik de reservedagen, die ik bij de voorbereiding heb ingecalculeerd, nog over heb. Met nog twee weken te gaan besluit ik in León een dag vrijaf te nemen, en tijd te nemen voor een onderhoudsbeurt.


In de hoofdstraat bij de kathedraal loop ik binnen bij een massagesalon, nadat ik mij er van overtuigd heb dat ik er terecht kan voor een massage "zonder happy end".
De geroutineerde masseuse geeft mij een weldadige voetreflexbehandeling.
Zij valt bijna van haar stoel van verbazing als zij constateert dat mijn voeten na 2500 kilometer met volle bepakking nog in zo'n goede conditie verkeren. Zij heeft dat nog nooit meegemaakt. Ik glim natuurlijk van trots.


Het is drie maanden geleden dat ik bij de kapper ben geweest, dus laat ik mij in de kapsalon verderop in de straat een fris zomerkapsel aanmeten. De kapsters zien er grappig uit, en dat wil ik op mijn blog graag laten zien.




Intussen wordt in mijn Hostal bij de kathedraal om de hoek mijn was gedaan.
En zo ben ik na mijn verblijf in León helemaal klaar voor de laatste 300 kilometer naar Santiago!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten