woensdag 13 juni 2012

Dag 92 León - Villar de Mazarife 25 km

 
Terwijl ik vanmorgen in de drukke buitenwijken van León mijn weg zoek richting Santiago vindt in Hilvarenbeek de uitvaart plaats van Luud van Eijken, die vorige week totaal onverwachts overleed, ongetwijfeld tot verbijstering van de vele Bekenaren die hem hebben gekend. Het zal druk zijn geweest bij de uitvaart, want wie kende niet de aardige onbaatzuchtige man, die jarenlang het straatbeeld in de directe omgeving van zijn ouderlijk huis aan de Doelenstraat heeft bepaald?


In de periode van mijn bouwactiviteiten aan de Hilvaria Studio's kwam ik Luud elke zaterdag om 8 uur tegen bij bakkerij Swaanen. Ik haalde dan voor mijn bouwvakkers aardbeiensloffen voor bij de koffie, en Luud
moest steevast een taart hebben voor zijn broers en zussen, die iedere zondag bij hem op de koffie kwamen.
Het gebeurde wel eens dat de winkeldeur een paar minuten na 8 uur openging. Luud kon zich daar enorm over opwinden, en liet dat merken ook.
Luud mopperde graag over alles en iedereen, maar het aardige was dat hij met zijn groot gevoel voor rechtvaardigheid heel vaak gelijk had. Hij miste alleen het vermogen om de nuances te zien. Niemand nam hem dat kwalijk, en het maakte hem niet minder sympathiek.
Beek zal hem missen, de goeierd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten