zaterdag 12 mei 2012

Dag 62 Captieux - Bourriot-Bergonce 24km



Het is vanmorgen bewolkt en drukkend weer.
Nauwelijks heb ik een voet buiten de deur gezet of ik word lek gestoken door de muggen. Bij de Pharmacie in Captieux informeer ik naar een geschikt middel, en de apothekers-assistente adviseert een bandje van €3,- te dragen om de enkel of de pols, "ideaal voor sporters en wandelaars". Volgens de bijsluiter is het werkzame bestanddeel géraniol, goedgekeurd door de Europese Overheid. Als iemand van mijn volgers denkt dat ik er enge ziektes van krjjg hoor ik het wel.
Ik doe het roze bandje om mijn pols, en krijg het gevoel dat ik nu "all inclusive" door Frankrijk wandel. Of zou men hier denken dat ik actie voer tegen discriminatie van homo's? Hoe dan ook, het bandje lijkt te werken.



De omgeving hier is een en al treurigheid. Waar je ook kijkt, je ziet enkel saaie schrale dennenbomen. Het lijkt wel de Goelag Archipel!


















Toen ik gisteren met de auto van Sophie de Monbron in Captieux, het enige dorp in de wijde omtrek, op zoek was naar een eetgelegenheid, vond ik alles gesloten. Ik heb uiteindelijk kunnen aanschuiven bij een soort uitspanning midden in de bossen, waar de eigenares juist met twee mensen buiten zat te eten. En toch zullen er ook hier mensen zijn die zeggen dat zij nergens anders zouden willen wonen. Het gezin van Sophie de Monbron maakt in elk geval een opgewekte en eigentijdse indruk.



Onderweg krijg ik na lange tijd een levensteken van onze Dries, die belt om te informeren hoe het met zijn oude vader is. Hij weet te melden dat Willem II in de nacompetitie speelt. (Ik zou bijna vergeten dat in Nederland voetbal wordt gespeeld). Zou het toch nog goedkomen met onze tricolores?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten