woensdag 23 mei 2012

Dag 73 Zubiri - Pamplona 22 km

 

Het is stikdonker op mijn slaapkamer, want de luiken zijn gesloten, en zo kan het gebeuren dat ik pas om 9 uur wakker word van de geur van gebakken eieren. Dat is mij lange tijd niet overkomen.

















Anja heeft een lekker ontbijt klaargemaakt voor haar twee mannen: gebakken eieren met spek en tomaat, en verse jus d'orange.


 Zij heeft voor mij een nieuwe loopbroek meegebracht, maat 52, een maat kleiner dan de broek waarin ik vertrok.


 In mijn broekzak vind ik een lief briefje van Dini Aarts, die de pijpen korter heeft gemaakt: "Hou zo vol, geweldig, hoe goed je het doet. Heerlijk om je te volgen op het blog. Succes verder."


















Onze tocht vandaag heeft alle kenmerken van een NS tour naar Zuid Limburg: wij rijden naar Zubiri, zetten daar de auto neer, en volgen het dal van de Arga richting Pamplona over goed begaanbare paden, bepakt met enkel een dagrugzakje. Het is prachtig zomers weer, en wij vinden op tijd een terrasje voor een koel glas citroenlimonade. Het is vakantie op zijn best!



































Aangekomen in Pamplona haal ik in de kathedraal een stempel voor mijn credencial, en dan zijn wij weer thuis, want het appartement ligt op een steenworp afstand. In het winkeltje onder het appartement kopen wij voor €9,65 een fles Cava, en voldoen daarmee aan de wens van Nel Driesser, die Peter en Anja naar het vliegveld heeft gebracht, en toen een wenskaart heeft meegegeven met ingesloten een briefje van twintig euro om een fles wijn te kopen. Die fles maken wij soldaat voordat wij in het gezellige centrum van Pamplona gaan eten in een tapas-bar.



Wij gaan op tijd naar bed want morgen staat ons een lange tocht te wachten.
Beneden ons is het leven nog in volle gang. In Pamplona is vandaag de zomer begonnen.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten